: 0224 333 0 666

Karnınızdaki Fazla Yağlardan Sık Yiyerek Kurtulun

Çoğu kişi kilo sorunu kendisine rahatsızlık vermeye başlayana kadar kilolarından şikayetçi olmaz. Ancak bir gün ayakkabılarını bağlamayı beceremediğinde veya pantolonunun düğmelerini kapatamayınca bir çözüm yolu aramaya başlar. Cinsiyetimiz ne olursa olsun karnımızda biriken fazla yağlarımız bizi rahatsız etmeye başladığında yapmaya çalıştığımız ilk iş yemeği kesmek ve kendimizi uzun süre aç bırakmak olur. Aslında yapılması gereken ise bunun tam tersi. Özel Biyofiz Tıp Merkezi Diyetisyen Başak Kefeli; karında biriken yağlardan kurtulmanın yöntemini açıkladı.

Karın bölgesinde fazlaca depolanmış yağları eritebilmek için 2-2,5 saatte bir küçük öğünlerle beslenmek gerekir. Yapılan bu küçük ara öğünler insülin salınımını kontrol ederek karın bölgesindeki yağların daha kolay yakılmasını sağlayacaktır. Ayrıca sık beslenmek kan şekerinin uzun sürede düşmesini engelleyerek açlık hissiyatını da bastıracaktır. Böylece öğünlerde kurulu sofralara gözümüz dönmüşcesine saldırmak yerine daha makul miktarlarda yemek yiyerek kilo kontrolümüz sağlanmış olacaktır. 

Altın Kural : Ara Öğün Yapın!

En sağlıklı ara öğün atıştırmalıklarını ise şu şekilde sıralayabiliriz;
 

  • Taze Meyveler,
  • Kuru Meyveler,
  • Ceviz, Badem, Fındık Gibi Kuruyemişler,
  • 1 Avuç İçi Sarı Tuzsuz Leblebi Veya 1 Avuç İçin Beyaz Nohut,
  • 1 Ufak Kutu Meyveli Yoğurt,
  • 3-4 Adet Az Yağlı Bisküvi,
  • Tek İçimlik Yağsız Sütler,
  • Daha düşük yaş grubu için meyveli sütler,
  • Özellikle ev hanımları veya iş yerinde imkanı olan kişiler için 1 dilim ekmek ve 1 dilim peynir veya yağsız bir adet tost,
  • Sütlü bir kahvenin yanına ufak bir adet kurabiye veya ince bir dilim kek ara öğünlerinizde hem ağzınızı tatlandırmaya hem de göbeğinizdeki yağları yakmaya yardımcı olacaktır.


Kararınız Zayıflamaksa Bir Uzmandan Destek Alın

Bazen her ne kadar istekli olsanız da uyguladığınız bütün yöntemler veya kısıtlı bir beslenme planı sizi zayıflatmaya yetmez. İşte tam bu anda zayıflama kararından yılmak ve pes etmek en sık yapılan şey. Asıl doğru olan ise tüm motivasyonunuzu toplayıp bir diyetisyen ile görüşmek. Kendinizi emin ellere bırakarak, doğru diyeti, doğru uzman ile doğru zamanda uygulandığındaki sonuçlara siz bile inanamayacaksınız.